kedves látogató !

Kedves Látogató !

Üdvözöllek a naplómban !

2013. április 7., vasárnap

Mocsárvilág 2.

Múltkori "pityeres" sikereimen felbuzdulva, ma ismét a Hajta patak melletti mocsár felé vettem az irányt. Bíztam benne hátha megint megajándékoz valami újjal ez az eddig számomra is feltáratlan , ingoványos terület. Mára kissé okosabbra "vettem a figurát"...: lesem mellé beszállót tűztem a cigány csukoknak, elém némi finomságot tettem ki az éhes ragadozóknak , a kettő közé pedig félbevágott almával akartam kedveskedni az erre kutakodó seregélyeknek. No majd meglátjuk mi sül ki belőle...

Ismét délután mentem ki, terepjárós mocsárjárás, kocsi le, majd jókora gyaloglás a kocsitól a vizenyős területen át a száraz dombocskáig, persze teljes menetfelszerelésben: hátamon hátizsák, kezeimben lessátor, tófólia, takaró, állvány+fej, nyakamban távcső... Ilyenkor mindig rá kell döbbennem, ez a természetfotózás nagyon is a "sport" kategóriába sorolandó...:)

Gyors elhelyezkedés, majd lássuk csak , mik mozognak a területen:
Őzek, jó messze....agancsaikkal először a földet túrták, majd hirtelen felvették a "harcra kész" pózt:



De nem lett semmi konfliktus, az erősebb elkergette a fiatalab-bikat...azaz bakot...:)



Az LCD t bambultam amikor hangos csobogásra lettem figyelmes ! A kergetőzés pont a sátram előtt folytatódott, alig fértek bele a 400 as objektívbe ! :



aztán már sehogy...csak egyesével....sebaj !:






Szerencsére azért nem maradtam le róluk...:)


Az őzek után jó darabig csak lestem ki a sátorból , na meg a fejemből...Meg kellett állapítsam, hogy a két héttel ezelőtti fajokból sok a hiányzó, se seregély, se pityer, se csuk.....   Elmélkedésemet egy árny szakította félbe, valami egyenesen a sátor előtt landolt:


Egy barna rétihéja, egy öreg tojó !:




Túlságosan nagy és feltűnő volt a pusztában így egyedül a földön....éles szarkaszemek azonnal rájöttek , hogy valamit talált a nemes ragadozó, "rajta , vegyük el a részünket !":



Időközben leszállt egy hím is, kissé odébb, mintha csak vigyázná a tojót amíg eszik..:
 
 
 
Nagyon szép madár, számomra érdekes volt, hogy így a földön nincs köztük akkora színbeli eltérés, mint amit a röpképük mutat:
 

Nagyon szép , nemes madár:



 ...nem győztem mindenhonnan fotózni:



 
A szarkák persze mit sem törődnek valakinek a nemesi mivoltával...nekik csak a kaja kell... Először csak "lelki terrort" alkalmaznak, körbeveszik a héját...:
 
 
 
 
majd ha ez nem jön be, akkor jöhet a tettlegesség ! :
 
 


Ezt már persze a héja sem tűrheti, oda odavág:


 
 

A szépséges rétihéják sokáig a vendégeim voltak a sátor előtt, rengeteg képet készítettem róluk..:






Érdekes, mert ők csak ritkán szállnak be kitett húsra, inkább az élő zsákmányt szeretik. Ezúttal úgy tűnik szerencsém volt !

A héják közepette lettem figyelmes egy sétáló nyári lúd párra:




Akarom mondani : liba családra !




A kis pelyhesek , már követték anyjukat a veszélyes réten át. Nagyon aranyosak voltak..:




Számomra meglepő volt, hogy már ilyen korán kikeltek, bár lehet libáéknál ez a szokás..


Az viszont lassan nem lesz meglepő, hogy ez a remek hely mindig tartogat számomra valami meglepetést...:)   Ma is érdemes volt eltölteni itt pár órácskát...




10 megjegyzés:

  1. Érdemes volt menetfelszerelésben sportolni ;-)
    Szépek lettek a rétihéja fotók. Rétisasok már költenek, a héják később szoktak?!
    Ezek a szarkák :-)... elképesztően bátor madarak :-)
    A kis ludak, tündériek :-), csak legyen elég élelem nekik és nőjenek szép nagyra.

    VálaszTörlés
  2. Jó helyet találtál. A közeli réti héják a szarkával jó fogás. Szépek a képeid!

    VálaszTörlés
  3. Nagyon tetszik a barna réti héja nézése, ahogy szúrós szemmel ránéz a szarkára...:o)
    A liba család pedig csodahelyes!!! :o)))

    VálaszTörlés
  4. Fajinak!
    A brhknak mit raktál ki?

    VálaszTörlés
  5. Köszi mindenkinek !
    Tihi: egyszerű csirke farhátra ugrott, még csak meg sem főztem.....:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nahát, feléd ilyen igénytelenek?! :))
      Köszi a választ.

      Törlés
    2. Csakis nevelés kérdése...:))

      Törlés
  6. Ja, hogy ezek idomított madarak? No, de Miklós, kérem!
    Hááát, akkor már mindent értek, innen ez a sok remek kép. Csak megbeszéled velük az aznapi produkciót, ők meg leadják a rendelést ..:)

    VálaszTörlés
  7. Uggyan Móni ! Az egész ország egy nagy korrupció, miért lenne ez a madaraknál másképp?? :))

    VálaszTörlés